Adatvédelmi szabályzat
1. A szabályzatban használt fogalmak jelentése
- ADATKEZELŐ – a Vásárlók személyes adatainak a kezelője, azaz az Értékesítő.
- POSTAI CÍM - vezetéknév és utónév vagy az intézmény neve, elhelyezkedés a helységen belül (utcákra felosztott helység esetén: utca, házszám, lakás vagy helyiség száma; utcákra fel nem osztott helység esetén: helységnév és helyrajzi szám), irányítószám és helység.
- REKLAMÁCIÓS CÍM ÉS VISSZÁRU KÜLDÉSI CÍME:
Karádi Tímea EV
1046 Budapest, Erdősor út 2. - SZÁLLÍTÁS – szállítási szolgáltatás a szállító és a díj megjelölésével
- VÁSÁRLÁSI BIZONYLAT – az árukat és szolgáltatásokat terhelő adóról szóló 2004. március 11-i törvény (és későbbi módosításai) és egyéb vonatkozó jogszabályok értelmében kiállított áfás számla, nyugta vagy blokk.
- TERMÉKLAP – a webáruház egy aloldala, amely egy adott termékre vonatkozóan tartalmaz információt.
- POLGÁRI TÖRVÉNYKÖNYV – a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (és későbbi módosításai).
- FOGYASZTÓ – természetes személynek minősülő Vásárló, aki a webáruházon keresztül gazdasági vagy szakmai tevékenységéhez közvetlenül nem kapcsolódó vásárlást végez.
- KOSÁR – a webáruházban kínált termékekből a Vásárló választása alapján alapján összeállított terméklista.
- VÁSÁRLÓ – a webáruház funkcióit használó, például a webáruházon keresztül vásárló személy.
- TERMÉK ÁTVÉTELI HELYE – A Vásárló által a megrendelésben megjelölt szállítási cím vagy átvételi pont.
- TERMÉKÁTADÁS IDŐPONTJA – az az időpont, amikor Vásárló vagy az átvételre általa kijelölt - a fuvarozótól különböző - harmadik személy birtokba veszi a terméket.
- FIZETÉS – a szerződés tárgyának és a szállításnak a megfizetése.
- FOGYASZTÓI JOG – a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény.
- TERMÉK – Értékesítő által a webáruházon keresztül megvételre kínált áru.
- SZABÁLYZAT – a webáruház jelen szabályzata.
- GDPR – Az Európai Parlament és Tanács (EU) 2016/679 sz., 2016. április 27-i rendelete a természetes személyek személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről. (HL L 119 2016.5.4., 1. o).
- WEBÁRUHÁZ – az Értékesítő által az alábbi címen működtetett webáruház: www.fittia.hu.
- ÉRTÉKESÍTŐ:
Karádi Tmea EV ( székhely: 1046 Budapest, Erdősor u. 2., Nyilvántartási
szám: 55310031., Adószám: 56641301-1-41.) - SZERZŐDÉS – a termék értékesítésére az Értékesítő és a Vásárló között a webáruházon keresztül megkötött értékesítési szerződés.
- MEGRENDELÉS – a Vásárló által a webáruházon keresztül leadott szándéknyilatkozat, amely egyértelműen meghatározza: a termékek típusát és mennyiségét; a szállítási módot; a termék átvételi helyét, a Vásárló adatait, és amely közvetlenül az Értékesítő és a Vásárló közötti szerződés megkötésére irányul.
2 ÁLTALÁNOS FELTÉTELEK
- A szerződés lengyel nyelven, a lengyel jogszabályoknak és a jelen szabályzatnak megfelelően köttetett meg.
- Értékesítő a webáruházon keresztül megvásárolt termékek kézbesítését kizárólag Magyarország területén vállalja.
- Értékesítő köteles hibátlan terméket kézbesíteni.
- Az Értékesítő által megadott valamennyi ár bruttó ár (tartalmazza az áfát), és magyar forintban van meghatározva. A termékek ára nem tartalmazza a szállítási díjat.
- A szerződés minden lényeges rendelkezésének jóváhagyása, közzététele és rögzítése az információk elérhetőségének a biztosítása céljából a jövőben az alábbi formában történik
- megrendelés visszaigazolása: e-mail küldése a megadott címre, megrendelések, pro forma számlák, információk a szerződéstől való elállás jogáról, jelen szabályzat pdf verzióban, a szerződéstől való elállási formanyomtatvány pdf verzióban, linkek a szabályzat és a szerződéstől való elállási formanyomtatvány önálló letöltéséhez;
- csatolmány a teljesített megrendeléshez, a termék kijelölt átvételi helyére küldve, kinyomtatott anyagok: vásárlási bizonylat, tájékoztatás a szerződéstől való elállás jogáról, jelen szabályzat, a szerződéstől való elállási formanyomtatvány.
- Értékesítő tájékoztat a tudomására jutott, a webáruházban elérhető termékekre vonatkozó, harmadik fél által nyújtott garanciákról.
- Értékesítő nem számít fel semminemű díjazást a vele telekommunikációs eszközök segítségével folytatott kommunikációért, Vásárló pedig fedezi annak költségét a harmadik féllel megkötött telekommunikációs szolgáltatási szerződésében meghatározott mértékben.
- Értékesítő biztosítja az internetet használó Vásárló számára a webáruház megfelelő működését a következő böngészőkben (műszaki követelmények): IE 7 vagy újabb verzió, FireFox 3 vagy újabb verzió, Opera 9 vagy újabb verzió, Chrome 10 vagy újabb verzió, Safari a legújabb telepített JAVA és FLASH verziókkal, 1024 pixelnél magasabb vízszintes felbontású képernyőkön. Harmadik cégek olyan szoftvereinek a felhasználása, amelyek befolyásolják a böngészők működését és funkcionalitását: Az Internet Explorer, FireFox, Opera, Chrome, Safari befolyásolhatják a webáruház megfelelő megjelenését, ezért a gymglamour.com webáruház teljes funkcionalitásának eléréséhez ki kell őket kapcsolni.
- Vásárló élhet azzal az opcióval, hogy adatait a webáruház elmenti a következő megrendelés leadási folyamatának megkönnyítése céljából. Ehhez Vásárlónak meg kell adnia bejelentkezési nevét és jelszavát, amelyekkel hozzáfér fiókjához. A bejelentkezési név és a jelszó egy, a Vásárló által megállapított karaktersorozat, és az ő kötelessége azok titkosságának a megőrzése és védelme illetéktelen hozzáféréssel szemben. Vásárlónak lehetősége van rá, hogy bármikor betekintsen adataiba, azokat módosítsa, frissítse, továbbá megszüntesse fiókját a webáruházban. Vásárlónak joga fiókját bármikor indokolás nélkül törölni az ügyfélpanelen keresztül. A fiók törlésekor a vásárló fiókon belüli aktivitására vonatkozóan elmentett minden információ törlődik.
- Vásárló köteles:
- tartózkodni a jogszabályok által tiltott tartalmak, pl. erőszakot, rágalmakat propagáló vagy harmadik személyek személyi és egyéb jogait sértő tartalmak elhelyezésétől és továbbításától.
- a webáruházat úgy használni, hogy ne zavarja meg annak működését, különösen meghatározott szoftver vagy berendezés használata révén,
- tartózkodni olyan cselekedetektől, mint például a webáruház keretei között meg nem rendelt kereskedelmi információk (spam) elhelyezése,
- a webáruházat úgy használni, hogy azáltal más Vásárlónak vagy az Értékesítőnek ne okozzon nehézséget,
- a webáruház keretei között elhelyezett tartalmakat egyedül személyes célra felhasználni,
- a webáruházat a Magyarország területén érvényes jogszabályok, a szabályzat rendelkezései és az általános etikai szabályok szerint használni.
3 SZERZŐDÉS MEGKÖTÉSE ÉS TELJESÍTÉSE
- Megrendeléseket napi 24 órában lehet leadni.
- Megrendelés leadásához Vásárlónak minimum az alábbi műveleteket el kell végeznie, ezek egy része több alkalommal is megismételhető:
- termék behelyezése a kosárba;
- szállítási mód kiválasztása;
- fizetési mód kiválasztása;
- termékátvétel pontjának a kiválasztása;
- megrendelés leadása a webáruházban a "Megrendelem és fizetek" gomb használatával.
- A szerződéskötés a Vásárlóval akkor következik be, amikor Értékesítő jóváhagyja a megrendelést.
- A Fogyasztó átutalással vagy elektronikus fizetési rendszer közvetítésével kifizetett megrendelése akkor teljesül, ha a befizetés jóváírása az Értékesítő számláján megtörténik.
- A Vásárló átutalással vagy elektronikus fizetési rendszer közvetítésével fizetendő megrendelése a szerződés megkötése után akkor teljesül, amikor a Vásárló befizetése az Értékesítő számláján jóváírásra kerül.
- A Vásárló által leadott megrendelés teljesítésének a megkezdése függhet a megrendelés teljes vagy részleges megfizetésétől, vagy attól, hogy sikerül-e legalább a megrendelés értékét kitevő kereskedelmi hitelkeretet szereznie, vagy Értékesítő beleegyezik-e a megrendelés utánvéttel való elküldésébe.
Csomagjainkat a GLS Futárszolgálat szállítja.
Magyarország területén a következő szállítási díjak érvényesek:
Szállítási költség: 30.000 Ft-ig 1690 Ft
30.000 Ft feletti vásárlás esetén a szállítás ingyenes.
Csomag feladása: A rendelés kézbesítése a rendelés napjától számított 30 munkanapon belül történik!
4 JOG A SZERZŐDÉSTŐL VALÓ ELÁLLÁSRA
- A Fogyasztónak joga van a távolból megkötött szerződéstől indoklás nélkül és díjmentesen elállni, kivételt képeznek a 7-9 bekezdésben meghatározott költségek.
- A távolból megkötött szerződéstől való elállás határideje a termék átadásának pillanatától számított 14 nap; ha a szerződés több, külön kiszállított termékre terjed ki, akkor az utolsó termék átadásának a pillanatától kell számítani. A szerződéstől való elállás határidejének betartásához mindössze a nyilatkozat határidő előtti visszaküldése szükséges.
- A szerződéstől való elállásról szóló nyilatkozat benyújtható azon a nyomtatványon vagy egyéb, a fenti törvénynek megfelelő formában.
- Értékesítő haladéktalanul visszaigazolja (a szerződéskötésnél vagy a benyújtott nyilatkozatban megadott címre küldött) e-mailben, hogy megkapta a szerződéstől való elállásról szóló nyilatkozatot.
- A szerződéstől való elállás esetén az meg nem köttetettnek minősül.
- Fogyasztó köteles haladéktalanul – de legkésőbb az elállástól számított 14 napon belül – visszaküldeni a terméket az Értékesítőnek. A határidő akkor tekintendő betartottnak, ha a termék visszaküldése annak lejárta előtt megtörténik.
- Fogyasztó viseli a szerződéstől való elállással érintett termék visszaküldésének közvetlen költségeit, amennyiben az jellegénél fogva nem küldhető vissza hagyományos postai úton.
- Fogyasztó felel a szerződéstől való elállás miatt visszaküldött termék értékcsökkenéséért, amennyiben az a termék jellegének, jellemzőinek és működésének a megállapításához szükséges mértéket meghaladó használatból ered.
- Értékesítő haladéktalanul - de legkésőbb a Fogyasztó elállásáról szóló nyilatkozatának átvételétől számított 14 napon belül visszajuttatja Fogyasztónak az összes általa befizetett összeget, a termék szállítási díja nélkül.
- Értékesítő ugyanolyan fizetési mód alkalmazsával téríti vissza a befizetett összeget, mint amelyet Fogyasztó használt, kivéve, ha Fogyasztó egyértelműen hozzájárult más fizetési módhoz, amely számára nem jár semmilyen költséggel.
- Értékesítő visszatarthatja a Fogyasztótól kapott befizetés visszatérítését mindaddig, amíg vissza nem kapja a terméket vagy a Fogyasztótól meg nem kapja a visszaküldést igazoló bizonylatot, attól függően, melyik történik korábban.
- A Fogyasztót nem illeti meg elállási jog az olyan szerződés esetén:
- amely szolgáltatás nyújtásáról szól, amennyiben Értékesítő hiánytalanul teljesítette a szolgáltatást Fogyasztó egyértelmű hozzájárásával, miután Fogyasztót tájékoztatta, hogy a szolgáltatás Értékesítő általi teljesítése után Fogyasztó elveszíti a szerződéstől való elállás jogát;
- amelyben az ár vagy a díjazás pénzpiacok olyan ingadozásaitól függ, amelyeket az Értékesítő nem kontrollál, és amelyek felléphetnek a szerződéstől való visszalépés határidejének lejárta előtt;
- amelynek tárgya egy nem előregyártott termék, hanem a fogyasztó specifikációja szerint elkészített vagy az ő egyedi igényeire tervezett termék;
- amelynek tárgya egy gyorsan romló vagy rövid lejáratú termék;
- amelynek tárgya lezárt csomagolásban szállított termék, amely felbontás után egészségvédelmi vagy higiéniai okokból nem küldhető vissza, amennyiben a csomagolás kézbesítés után fel lett bontva;
- amelynek tárgya olyan termék, amely kézbesítés után jellegéből adódóan más termék elválaszthatatlan részét képezi.
- A szabályzat Fogyasztóra vonatkozó előírásai olyan természetes személyre vonatkoznak, aki a szerződést közvetlenül a saját gazdasági tevékenységével kapcsolatosan köti, amenyiben a szerződés tartalmából az következik, hogy a szerződés az adott személy számára a cégjegyzék központi nyilvántartása értelmében nem szakmai jellegű, különösen
az általa végzett gazdasági tevékenység tárgya tekintetében.
5. SZAVATOSSÁG ÉS REKLAMÁCIÓS ELJÁRÁS
- A webáruházban feladott megrendelésekkel kapcsolatos reklamációkat a megadott reklamációs címre kell beküldeni.
- A reklamációs bejelentésnek elsősorban a következőket kell tartalmaznia: a Vásárló nevét, e-mail címét és levelezési címét, megrendelés dátumát és számát, a reklamált termék vásárlási bizonylatát és a reklamáció okát.
- Értékesítő a bejelentés kézbesítésétől számított 7 napon belül kivizsgálja a reklamációt. Értékesítő a reklamáció kivizsgálásáról hozott döntéséről 7 napon belül értesíti a bejelentőt azon a kommunikációs csatornán, amelyen a bejelentés történt, a bejelentésben megadott címen.
A reklamáció bejelentésének és kivizsgálásának a szabályzatban meghatározott szabályai semmilyen értelemben nem korlátozzák a bejelentő ahhoz való jogát, hogy követelésével az illetékes bírósághoz forduljon.
6. SZEMÉLYES ADATOK
- Adatkezelő a vásárlók által a webáruházban – például regisztráció és fiókkezelés során, megrendelés webáruházi regisztráció nélküli feladásakor, a webáruház használata során, pl. a webáruházban végzett vásárlások során – megadott személyes adatokat kezeli.
- Vásárló önkéntesen adja meg személyes adatait, de ez nélkülözhetetlen olyan vásárlásokhoz és az Adatkezelő által elektronikus úton nyújtott olyan szolgáltatások igénybevételéhez, amelyekhez személyes adatok megadására van szükség.
- Adatkezelő adatkezelésének a célja az, hogy lehetővé tegye a vásárló számára a webáruház használatát, elektronikus úton nyújtson szolgáltatásokat, szerződéseket kössön a vásárlóval az általa a webáruházban megrendelt termékek értékesítésére vonatkozóan, továbbá a szerződések megfelelő teljesítse és elszámolása, az Adatkezelőt terhelő törvényi kötelezettségeknek való megfelelés, a rendelkezésre álló Zendesk Chat kommunikátoron keresztül beküldött kérdés küldöjének azonosítása és az ügyfél kiszolgálása.
- A vásárlók adatai analitikai és statisztikai célokból, továbbá közvetlen marketing céljából is feldolgozhatók, pl. a webáruházban elérhető termékekre és szolgáltatásokra vonatkozó kereskedelmi és marketing információk vásárlóknak történő továbbítására, vagy a FitTia hírlevél rendszeres küldésére, vagy esetleges követelések megállapítására és érvényesítésére, vagy a követelésekkel szembeni védelemre, továbbá elégedettségi felmérésre - az Adatkezelő jogos és megalapozott érdekében.
- A vásárló személyes adatainak a kezelésére a jogalapot helyzettől és az adatfeldolgozás céljától függően a GDPR 6. cikk, 1. bek. a), b), c) vagy f) pontja képezheti.
- Vásárló bármikor gyakorolhatja a személyes adataihoz való hozzáférés jogát, az adatok helyesbítéséhez vagy másolat kiadásához, az adatok törléséhez, az adatkezelés korlátozásához való jogát, az adathordozhatósághoz való jogát, továbbá kifogást emelhet az adatkezeléssel szemben a vásárló sajátos helyzetére való tekintettel, vagy amennyiben az adatkezelésre direkt marketing céljából kerül sor, továbbá joga van az adatkezeléshez adott hozzájárulását visszavonni, a hozzájárulás visszavonása előtt történt adatkezelés jogszerűségét ez nem befolyásolja. Vásárlónak joga van panaszt benyújtani a felügyeleti szervhez.
- A vásárlót tájékoztatták és elfogadja, hogy az e-mail címek a következő esetekben hozzáférhetőek lesznek az Adatkezelő számára: vásárlói fiók regisztrálása, megrendelés leadás, kommunikáció a webáruházon keresztül, különösen fiókkezeléssel és fiókfenntartással kapcsolatos kérdésekben vagy megrendelés leadással és teljesítéssel kapcsolatos kérdésekben, továbbá ha a vásárló hozzájárul, hogy számára Adatkezelő elektronikus úton, a megadott e-mail címre megrendelt kereskedelmi és marketing információkat küldjön, például ajánlatokat és az Adatkezelő által kínált termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatos egyéb üzeneteket, továbbá rendszeresen küldjön a vásárlónak FitTia hírlevelet.
- A fenti rendelkezésektől függetlenül a vásárló beleegyezik az Adatkezelő által a webáruházon keresztül összegyűjtött, nem személyes adatok statisztikai és analitikai célokból történő feldolgozásába.
- Vásárló beleegyezése esetén adatai egyéb szervezetek számára is közzétehetők saját céljaikra, például marketing célokra.
- Az Adatkezelő garantálja, hogy teljesíti a GDPR-ben kijelölt összes kötelességet, különös tekintettel a műszaki ismeretek állapotát, a bevezetés költségeit, a személyes adatok kezelésének a jellegét, körét, kontextusát és céljait, továbbá természetes személyek jogainak vagy szabadságának különböző valószínűséggel előforduló és különböző mértékű fenyegetést jelentő megsértésének a kockázatát, Adatkezelő műszaki és szervezeti intézkedéseket vezet be a kockázatnak megfelelő biztonsági szint garantálására.
- Adatkezelővel a személyes adatok kezelésére vonatkozó ügyekben az alábbi e-mail címen tudja felvenni a kapcsolatot: fittiaofficial@gmail.com, továbbá az alábbi levelezési címen: Karádi Tímea EV 1046 Budapest, Erdősor út 2. (lehetőleg "Személyes adatok" jelöléssel).
- A személyes adatok webáruházban való kezelésével kapcsolatos részletes tájékoztatás, beleértve a Vásárlót a GDPR alapján megillető jogokat, az Adatvédelmi szabályzatban található:
7. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
- A Szabályzat egyik rendelkezésének sem célja a Vásárlót a feltétel nélkül hatályos jogszabályok alapján megillető jogok megsértése, és nem is értelmezhető ezen a módon.
- A szabályzat változásairól és azok köréről a regisztrált Vásárlókat elektronikus úton értesítjük (a regisztrálásnál vagy megrendelésnél megadott e-mail címen). Az új szabályzat életbe lépése előtt legalább 30 nappal küldünk értesítést. A változások bevezetésének a célja különösen a szabályzat hatályos jogi helyzetre való adaptálása.
- A szabályzat aktuális verziója Vásárló számára mindig elérhető a szabályzat menüpontban. Vásárlóra a megrendelés teljesítése során és az értékesítés utáni szolgáltatás teljes időszakában vonatkozik az általa a megrendelés feladásánál elfogadott szabályzat, kivéve, ha azt a Fogyasztó a jelenleginél előnytelenebbnek ítéli meg és tájékoztatja Értékesítőt arról, hogy az aktuális verziót választja érvényes szabályzatnak.
- A jelen szabályzatban nem szabályozott kérdésekben a hatályos jogszabályok alkalmazandók. A Fogyasztónak lehetősége van arra, hogy peren kívüli megoldással éljen reklamációk kivizsgálása és követelések érvényesítése esetén. A peren kívüli megoldások választása reklamációk kivizsgálása és követelések érvényesítése esetén önkéntesen választható megoldás.
Az Értékesítővel e-mailben vehető fel a kapcsolat a ffittiaofficial@gmail.com e-mail címen.